OUR LIVING LIBRARY FOR SOLIDARITY & EQUALITY EVENTO NOVEMBRE 2022

Co-financed by “CERV Citizens, Equality, Rights and Values” Programme

CERV-2021-CITIZENS-TOWN-TT – N. 101053323

Questo progetto è stato finanziato con il supporto della Commissione Europea. Questa comunicazione riflette solo le opinioni dell'autore e la Commissione non può essere ritenuta responsabile per qualsiasi uso che possa essere fatto delle informazioni in essa contenute.

Progetto preparato e coordinato dall'Agenzia eConsulenza

Capofila: Comune di Borriana - IT

Partner: Municipalità di Belisce – HR  Municipalità di Tahanovce – SK Comune di Sandigliano – IT Municipalità di Cesis – LV

10-13 Novembre 2022 EVENTO DI GEMELLAGGIO Comuni di Borriana e Sandigliano (area Biellese) - Italia

Cos’è EQUAL?

PRIORITA’ UE: “Aumentare la consapevolezza dell’importanza del rafforzamento del processo di integrazione Europea basato sulla solidarietà”.

Il fine è di stimolare il dibattito, la riflessione e la cooperazione sul tema della solidarietà per creare valori condivisi, effettiva partecipazione civica e meccanismi comuni per il volontariato. Il Progetto EQUAL intende mettere in luce e affermare I meccanismi di solidarietà presenti nella UE (4 Paesi sono coinvolti), per concentrarsi sul tema della solidarietà e della responsabilità, sempre più presenti anche in altri contesti, come la politica per le migrazioni e le politiche per la parità di genere, e per rinforzare il processo di integrazione Europea. Oltre all’obiettivo di incoraggiare I cittadini verso un futuro di fratellanza e di benessere per gli Europei, il Progetto intende supportare la cittadinanza Europea e migliorare le condizioni per la partecipazione sociale, civile e democratica a livello di Unione Europea, come promosso dal Programma CERV e ribadito dalla strategia “Future of Europe”, una roadmap che definisce i principali passi verso un’Unione più unita, più forte e più democratica. Il Progetto si concentrerà sul ruolo chiave del volontariato e della solidarietà come espressione di cittadinanza europea attiva. Uno degli obiettivi è produrre una fruttuosa riflessione sul ruolo e le modalità del volontariato a livello di governo locale nei territori dei 4 Paesi coinvolti. Sono pianificate attività per suscitare valori comuni europei, solidarietà e tolleranza come strumenti per combattere il populismo e l’estremismo, così evidenti in questi tempi di crisi. Inoltre il Progetto promuove la parità di genere e i diritti delle donne.

Econsulenza è già stato partner nei seguenti progetti:

Europe Just in TIme nel 2017

YOUnion - Unity in Diversity

English version

This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Project prepared and coordinated by Agenzia eConsulenza

Applicant:  Municipality of Borriana - IT

Partners:

Municipality of Belisce – HR

Municipality of Tahanovce – SK

Municipality of Sandigliano – IT

Cesis Municipality – LV

2022 (date to be defined) TWINNING MEETING IN Borriana and Sandigliano Municipalities (Biellese area) - Italy

More about EQUAL

EU PRIORITY: “Raising awareness of the importance of reinforcing the European Integration process based on solidarity”.

The main aim is to stimulate debate, reflection and cooperation on the issue of solidarity to create shared values, concrete civic participation and common mechanisms for donations and volunteering. EQUAL Project wants to highlight and assess the existing solidarity mechanisms inside the EU (4 Countries are involved), to focus the issue of solidarity versus responsibility, also increasingly raised in the context of other policy areas, such as migration and policies for gender equality and reinforce the EU integration process. Besides aiming at fostering citizens towards a brotherly future and wellbeing for Europeans, the project wants to foster European citizenship and to improve conditions for social, civic and democratic participation and to encourage democratic and civic participation of citizens at Union level as promoted by CERV Program and reloaded by the “Future of Europe” strategy, a roadmap detailing the main steps towards a more united, stronger and more democratic Union. The Project will focus on the key role of volunteering and solidarity as expressions of active European citizenship. One of the project objectives is to produce a fruitful reflection about roles and approaches of volunteers in local governments at territorial level in the 4 involved Countries. It plans activities for generating humanism, common EU values, solidarity and tolerance as tools to fight against populism and extremism, so evidenced in these times of crisis. Moreover, the project promotes gender equality and the women rights.

This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Visit these link for more informations:

Pagina Facebook Comune di Borriana

News Biella giornale on line 05_11_2022